بهترين راه براي مشاوره سئو چگونه است

۹ بازديد

كدام تيم مشاوره سئو را براي كسب‌وكار خود انتخاب كنيم؟

همان‌گونه كه شما هم مي‌دانيد، سئو يك فرآيند طولاني است و نتايج آن را نمي‌توان در همان روز‌ها و هفته‌هاي ابتداي كار مشاهده كرد. به همين دليل در زمان انتخاب يك مجموعه براي بخش مشاوره سئو و يا حتي در ماه‌هاي ابتدايي كار تيم انتخاب‌شده، نمي‌توان به‌راحتي از عملكرد صحيح گروه مشاوره سئو مطلع شد. اين مسئله ممكن است در طولاني‌مدت آسيب‌هاي مختلفي براي كسب‌وكار شما ايجاد كند و پس از ماه‌ها، از عملكرد نامناسب تيم انتخابي مطلع شويد. براي جلوگيري از اين اتفاق، بايد فاكتورهاي خاصي را در نظر گرفته و با بررسي دقيق آن شاخص‌ها در عملكرد مشاورين سئو، ميزان بازدهي تيم را از همان ابتدا و حتي پيش از شروع كار، ارزيابي كنيد. همچنين گزارش مديريتي سئو اين تيم نيز بايد بررسي شود.

براي ارزيابي عملكرد گروه‌ها و آژانس‌هاي فعال در حوزه مشاورين سئو، اين 10 مورد را به‌دقت بررسي كرده و آن‌ها را نظر داشته باشيد:

 

1- توسعه استراتژي دقيق سئو

پيش از آغاز همكاري با آژانس مشاوره سئو، بايد يك تماس تلفني برقرار كنيد. هدف شما از اين تماس تلفني اين است كه ميزان تخصص فرد پاسخ‌گو را در زمينه سئو و فرآيند آن، ارزيابي نماييد. ممكن است اين سوال مهم‌تر ايجاد شود كه اگر شما هيچ تخصصي در اين زمينه نداشته باشيد، چگونه ميزان تخصص فرد مقابل را ارزيابي كنيد؟

پاسخ به اين سوال نيز بسيار راحت است؛ در اين بخش توجه كنيد كه فرد متخصص و نماينده آن آژانس، چگونه پروسه سئو را براي شما شرح داده و تا چه ميزان تلاش مي‌كند كه شما راحت‌تر تمام بخش‌هاي تخصصي اين فرآيند را درك كنيد.

نكته مهم اين است كه حتي سخت‌ترين روش‌ها را مي‌توان با زبان ساده و مفهوم، براي سايرين شرح داد. اگر احساس مي‌كنيد كه اين فرد همانند يك ربات، تنها بخش‌هايي از يك مطلب از پيش آماده شده را براي شما روخواني مي‌كند و هيچ تلاشي براي ساده‌سازي موضوع انجام نمي‌دهد، بايد بدانيد كه اين گروه و آژانس مشاورين سئو براي شما مناسب نيست. از سوي ديگر اگر اين فرد در همان مكالمه تلفني، پروسه سئو را به‌خوبي براي شما تشريح كند، متوجه خواهيد شد كه در حال صحبت با يك متخصص حرفه‌اي و فوق‌العاده هستيد و مي‌توانيد به آن موسسه اعتماد كرده و به مراحل بعدي برويد.

 

2- تعيين اهداف

در ابتداي پروسه مشاوره سئو بايد اهداف را به‌صورت دقيق و مشخص، تعيين كنيد. تنها در اين حالت است كه تمام افراد حاضر در اين فرآيند، به يك درك واضح و دقيق از ماموريت فعلي‌شان رسيده، موارد منطقي و قابل دستيابي را تشخيص داده و در نهايت در اين راستا فعاليت خواهند كرد.

بدون تعيين اهداف، تعيين موفقيت پروژه و يا حتي رسيدن به آن‌ها بسيار سخت و در واقع غير ممكن خواهد بود. در جلسه مشاوره سئو اهداف و معيارها را مشخص كنيد و سپس از آژانس مشاور بخواهيد در بازه‌هاي زماني مشخص، گزارش كامل و دقيقي نسبت به اين معيارها را به شما بدهند.

البته بايد بدانيد كه پروسه سئو يك كار كاملا دو طرفه است. يعني شما به‌عنوان مدير مجموعه بايد دقيقا بدانيد كه مشاورين سئو از شما چه مي‌خواهند و همان موارد را اجرا كنيد. معمولا تيم مشاوره سئو و در واقع آژانس بازاريابي ديجيتال، بخش اجرايي كار را در دست ندارند و اگر شما به‌عنوان بخش مجري، موارد تعيين‌شده را به‌درستي انجام ندهيد، دستيابي به اهداف نيز غير ممكن خواهد شد. به همين خاطر تعيين اهداف در همين بخش اوليه، براي هر دو طرف قرارداد يعني شما به‌عنوان مدير كسب‌وكار و تيم مشاوره سئو ضروري خواهد بود.

 

3- يادگيري در فرآيند مشاوره سئو

در فضاي ديجيتال، آموزش و يادگيري بخش بزرگي از رابطه مشتري و مشاورين سئو را تشكيل مي‌دهد. گروه مشاوره سئو بايد در طي اين پروسه، مهم‌ترين و اصلي‌ترين موارد را به شما نيز آموزش دهند و اطلاعات شما را در اين حوزه به‌روزرساني كنند؛ زيرا حتي اگر شما در اين حوزه آشنايي اوليه و نسبتا كاملي هم داشته باشيد، تنها با گذشت حدودا 6 ماه الي يك سال، تمام دانش اين حوزه تغيير كرده و طبيعي است كه شما از تمام وجوه مختلف سئو هم‎چون جديدترين نحوه جست‌وجوي كلمه كليدي، جديدترين الگوريتم‌هاي گوگل، سئوي آن‌پيج و آف‌پيج و ده‌ها مورد ديگر اطلاعي نداشته باشيد.

در اين حالت توضيحات ماهانه و ارائه گزارش‌ها در جلسات مشاوره سئو نيز سود چنداني ندارد، زيرا شما به‌عنوان كارفرما درك دقيقي از عملكرد معيارهاي سئو نخواهيد داشت. بنابراين يك گروه كارآمد در حوزه مشاوره سئو بايد در طي قرارداد كاري با شما، مهم‌ترين و جديدترين تغييرات را اطلاع داده و دانش شما را در اين حوزه افزايش دهند. نشانه اصلي اين موضوع، پرسش‌هاي اوليه گروه مشاوره سئو از شما خواهد بود. در اولين جلسات كاري، يك گروه باتجربه بايد چنين سوالاتي را از شما بپرسد:

  • پيشينه شما در زمينه بازاريابي ديجيتال چيست؟
  • پست و جايگاه شغلي شما در مجموعه چيست و چه وظايفي را برعهده داريد؟
  • تا چه حد با سئو و پروسه‌هاي مرتبط با آن آشنا هستيد؟
  • در زمينه سئو كدام موارد را تا به حال انجام داده‌ايد؟

تيم مشاوره سئو با اين پرسش‌ها ميزان آشنايي شما با اين حوزه را مي‌سنجند و سپس با توجه به پاسخ‌هاي شما، آموزش‌هاي اوليه را آغاز خواهند كرد. در واقع اگر شما به‌عنوان مدير كسب‌وكار درك درستي از سئو نداشته باشيد، ارزش آن را نيز درك نخواهيد كرد؛ بنابراين گروه مشاوره بايد جزئيات مختلف سئو را به‌خوبي شرح داده و ميزان اهميت سئو در دستيابي به اهداف را به شما نشان دهد. پس ترجيحا با گروهي همكاري كنيد كه اين مورد را رعايت كرده و با توجه به دانسته‌هاي شما، جديدترين اطلاعات حوزه سئو را در اختيارتان مي‌گذارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.