مهمترين نقش سئو در بازاريابي ديجيتال

۸ بازديد

مشاوره سئو

براي بررسي دقيق مشاوره سئو و پيش از هر چيزي، بايد بدانيم كه فرد شاغل در اين حوزه، چه مسئوليت‌هايي را برعهده دارد. فرد يا گروه مشاوره سئو مسئوليت‌هايي هم‌چون آناليز و بازبيني سايت، مشاوره و راهنمايي براي افزايش بك‌لينك‌ها و ساير وظايفي را برعهده دارند كه از طريق آژانس ديجيتال ماركتينگ، ترافيك سايت كارفرما به‌صورت طبيعي و صحيح افزايش پيدا كند. در نتيجه اين افزايش ترافيك، رتبه وب‌سايت افزايش پيدا كرده، در جست‌وجوهاي بيشتري ظاهر مي‌شود و در نهايت ميزان مشتريان كارفرما افزايش پيدا مي‌كنند.
در حال حاضر شرح وظايف مشاوره سئو و مشاور سئوي وردپرس، تغيير كرده و شامل مهارت‌هاي بسيار پيچيده‌تري شده است. در واقع گروه مشاوره سئو امروزه وظايف ديگري هم‌چون تعيين استراتژي محتوا، يافتن كلمات كليدي و مجموعه كارهايي مانند ايجاد محتواي منحصربه‌فرد، خاص و داراي ارزش علمي همراه با ايجاد يك تجربه عالي براي كاربران را نيز برعهده دارند. به‌صورت كلي بايد گفت وظايف اصلي يك گروه مشاوره سئو شامل تعيين استراتژي، آناليز و تحليل، يكپارچه‌سازي و اجراي وظايف تكنيكال است و البته علاوه بر تمام اين موارد، يك وظيفه اصلي و مهم‌تر نيز دارند.
گروه مشاوره سئو بايد با داشتن تفكر تحليلي و انتقادي، بهينه‌سازي روابط موجود بين شبكه‌هاي اجتماعي با استفاده از محتواي ارزشمند، ايجاد محتواي مفيد براي مدت زمان طولاني، موفقيت در رقابت شديد بين كسب‌وكارها، بررسي رفتار كاربران و تعامل صحيح با آن‌ها را برعهده گرفته و هم‌زمان با تمام اين موارد، الگوريتم دائما در حال تغيير گوگل را نيز بررسي كرده و هم‌زمان با تغييرات ايجاد شده، استراتژي خود را تغيير دهند و بتوانند سايت مشتري را در بالاترين رتبه ممكن قرار دهند.
بنابراين براي مشاوره سئو، بايد فرد يا مجموعه‌اي را انتخاب كنيد كه اين توانايي‌ها را در كارهاي پيشين خود اثبات كرده باشند. اما پيش از انتخاب يك مشاور مناسب و بررسي مهم‌ترين مشخصه‌هاي يك گروه مشاوره سئو باتجربه، بايد شرح وظايف گروه مشاوره سئو را به‌صورت دقيق و كامل بدانيد.

وظايف تيم مشاوره سئو

وظايف، مسئوليت‌ها و شرح شغلي تيم مشاوره سئو شامل تركيب بسيار وسيعي از انواع وظايف بازاريابي در كانال‌هاي مختلف فضاي مجازي، براي كسب‌وكارها است. آن‌چه در طول مدت زمان فعاليت مشاورين سئو بيشترين اهميت را دارد، دستيابي به بالاترين رتبه‌ها در جست‌وجوي گوگل و ظاهرشدن سايت كسب‌وكار مشتري در نتايج جست‌وجو است.
براي دستيابي به اين هدف، تيم مشاوره سئو وظايف بسيار متنوع و گسترده‌اي را برعهده دارد كه در ادامه تنها مهم‌ترين موارد را به‌اختصار بررسي خواهيم كرد:
• درك اهداف بازاريابي مشتري: مشاور سئو بايد اهداف بازاريابي مشتري، موقعيت مشتري در حوزه كاري او، نكات خاص كسب‌وكار، ميزان آشنايي بازار هدف با برند مشتري و البته مزاياي برند مشتري نسبت به ساير رقبا را درك كند. اهداف بازاريابي تعيين شده از سوي تيم مشاوره سئو بايد قابل ارزيابي، واقع‌گرايانه و قابل دسترسي باشند؛
• بهينه‌سازي سايت: گروه مشاوره سئو بايد سئوي داخلي سايت يعني تنظيم تيترها، تنظيم تصاوير، ارزيابي ساختار متن و فرمت‌دهي لينك‌هاي سايت را به‌صورت دقيق انجام داده و در عين حال سلسه مراتب محتواي سايت را نيز از طريق يافتن بهترين كلمات كليدي و تمام فعاليت‌هاي مرتبط با آن، انجام دهند؛
• جست‌وجو و آناليز كلمات كليدي: تيم مشاوره سئو بايد بهترين كلمات كليدي را يافته و يك استراتژي مناسب براي ماندگاري اين كي‌ورد در موتورهاي جست‌وجو را بيابد. پس از آن كلمات كليدي فرعي و احتمالي با كمترين ميزان رقابت و بيشترين ميزان اثردهي را نيز يافته و استراتژي خود را با كمك آن‌ها تعيين كند؛
• كسب بالاترين جايگاه در گوگل: مجموعه يا فرد شاغل در حوز? مشاوره سئو بايد بتواند سايت مشتري را در 10 رتبه اول جست‌وجوي گوگل قرار دهد، كلمات كليدي جديدي ايجاد كرده و باعث ماندگاري مشتري در اين رتبه براي مدت زمان طولاني شود؛
• تمركز بر تجربه خوب كاربران: بهينه‌سازي سايت براي بهبود تجربه كاربر، كمتر شدن نرخ ترك سايت، افزايش بازديد سايت، بهبود محتواي ارائه‌شده و افزايش نرخ كليلك بر لينك‌هاي ورودي، همه بخشي از وظايف تيم مشاوره سئو است؛
• تشخيص خطاهاي فني بخش سئو سايت و رفع آن‌ها: لينك‌هاي خراب، خطاي 404، خطاي 301/302، محتواي تكرارشده، نقشه نادرست سايت، ساختار ضعيف لينك‌ها و سرعت پايين سايت، همه بخشي از انواع خطاهاي فني سئو است كه گروه مشاوره سئو بايد آن‌ها را تشخيص دهد و براي رفع آن‌ها برنامه مشخصي داشته باشد؛
• شناخت ترندهاي صنعت سئو: فرد و گروه شاغل در اين جايگاه شغلي بايد تكنيك‌هاي كارآمد را به‌خوبي بشناسند و به‌روزرساني الگوريتم‌هاي مختلف گوگل هم‌چون Rankbrain، Caffeine، Humingbird، Panda و Penguin را همواره دنبال كنند. تكنيك‌هاي مناسب و نامناسب را تشخيص دهند و با استفاده از تجربيات حرفه‌اي، از ايجاد اسپم‌ها جلوگيري نمايند. مشاورين سئو بايد بهترين وبلاگ‌هاي اين حوزه تخصصي هم‌چون Search Engine Journal، Semrush Blog، Search Engine Watch و ساير منابع مرتبط را دنبال كرده و از اطلاعات آن‌ها براي افزايش بازدهي سايت مشتريان استفاده كنند.
ساير مهارت‌هاي مورد نياز براي يك مشاور سئو شامل مهارت‌هاي كپي‌رايتينگ، ايجاد ايده‌هاي نو براي محتوا، بهبود محتواي فعلي سايت، ايجاد و تعيين استراتژي محتوا، طراحي دوباره سايت براي بهبود تجربه كاربر، اجراي جديدترين تكنيك‌هاي سئو، استفاده از ابزارهاي سئو و نرم‌افزارهاي مرتبط، ساخت نقشه لينك‌هاي سايت، تمركز بر جست‌وجو در گوشي‌هاي موبايل، تعيين استراتژي كسب‌وكار در شبكه‌هاي اجتماعي، امنيت سايت، پشتيباني از بخش بازاريابي ديجيتال، بودجه‌بندي هزينه سايت، تعامل با مشتري و تضمين سئو است. بي‌شك وظايف تيم مشاوره سئو در همين موارد خلاصه نمي‌شود و ده‌ها مورد ديگر نيز وجود دارد كه بخشي از وظايف فرد يا مجموعه مشاوره سئو براي كسب‌وكار شما است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.